Rugpjūčio 26 d. Prienų rajono savivaldybėje lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda. Susitikime dalyvavo Prienų rajono savivaldybės meras Alvydas Vaicekauskas, mero pavaduotoja Loreta Jakinevičienė, administracijos direktorė Jūratė Zailskienė, mero patarėja Agnė Dargužienė, Tarybos nariai, administracijos specialistai, vietos žiniasklaidos atstovai.   Ministras paskelbė apie pradedamą kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo tarp Kauno ir Prienų rekonstrukcijos projektą. Pažymėta, kad šio ruožo rekonstrukcija pagerins eismo sąlygas kasdien juo važiuojantiems 11,5 tūkst. vairuotojų, užtikrins saugesnį eismą ir 90 km/val. leistiną greitį visame Kaunas–Prienai ruože.   „Kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcijos projektas startuoja – pradedame rengti šiam keliui platinti reikalingą teritoriją, žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. Šio projekto įgyvendinimas, numatytas Vyriausybės programoje, bus svarbus etapas per artimiausius kelerius metus modernizuojant Pietų Lietuvos regionui svarbų kelią“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.   Šio ruožo rekonstrukcijos projektas bus įgyvendinamas dviem etapais – pirmame etape iki 2023 m. pabaigos numatomas žemės paėmimas visuomenės poreikiams ir kelio rekonstrukcijos projektavimo darbai, antrame etape – 2024–2026 m. rangos darbai.   Meras Alvydas Vaicekauskas pabrėžė, kad kelias Kaunas–Prienai–Alytus labai svarbus ne vienos savivaldybės gyventojams, verslininkams ir turistams. „Rekonstrukcijos laukėme ir siekėme jau ne vieną dešimtmetį. Tai, kad objektas įrašytas į Vyriausybės prioritetinių darbų programą – jau yra rimtas veiksmas. Džiugu išgirsti, kad projektui įgyvendinti numatyti ir konkretūs terminai“, – sakė meras.   Kaip pažymėjo projektą pristatęs Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius, šiuo metu jau yra parengtas ir patvirtintas Kauno ir Prienų rajonuose esančio krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo nuo 11,60 iki 31,10 km, t. y. nuo Garliavos skirtingų lygių sankryžos iki žiedinės sankryžos ties Prienais, rekonstravimo specialusis planas. Pradedant pirmą etapą, ministro įsakymu Lietuvos automobilių kelių direkcija įpareigota vykdyti veiksmus, reikalingus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrai pradėti.   Rengiantis platinti kelią, prireiks apie 42 ha kelio trasoje esančios privačios žemės, ji bus išperkama iš beveik 300 sklypų savininkų. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros truks apie 26 mėn. – beveik iki 2023 m. pabaigos. Šiuo laikotarpiu bus rengiami žemės paėmimo projektai, išperkama privati žemė ir statiniai, suformuojami žemės sklypai statybai.   Pažymėtina, kad kelio Kaunas–Prienai plėtra planuojama atsižvelgiant į itin sudėtingas vietovės sąlygas – prie kelio yra daug gyvenviečių, pavienių sodybų, vandens telkinių, žuvininkystės tvenkinių, vandenviečių, miškų. Kelią daugiau kaip 80 kartų kerta arba su juo lygiagrečiai nutiesta daugybė įvairių inžinerinių komunikacijų, tarp jų aukšto slėgio dujotiekis ir geležinkelio linija.   Panašiu laikotarpiu, 2022–2023 m., numatomi kelio rekonstrukcijos projektavimo darbai: bus nagrinėjamos kelio rekonstrukcijos alternatyvos, kelio platinimo poreikiai ir eismo organizavimo būdai, atsižvelgiant į šio kelio eismo intensyvumą ir reikiamas eismo saugos priemones. Taip pat bus įvertintas eismo intensyvumas šiame kelyje ir jo augimo tendencijos. Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, 2019 m. keliu Kaunas–Prienai per parą vidutiniškai pravažiuodavo 11,5 tūkst. automobilių. Prognozuojama, kad 2040 m. intensyviausio eismo ruožuose automobilių skaičius gali išaugti iki 15 tūkst., iš jų daugiau kaip tūkstantis būtų sunkusis transportas.   Įvertinant šio kelio eismo intensyvumą, svarstomų alternatyvų finansavimo poreikį ir numatomą darbų trukmę, projektavimo metu bus pasirinkta optimali alternatyva, apsprendžianti eismo juostų skaičių ir reikiamas inžinerines eismo saugos priemones. Rekonstruojamame ruože bus tvarkomos nesaugios sankryžos, įrengiamos eismo saugos priemonės pėstiesiems gyvenvietėse, priklausomai nuo pasirinktos alternatyvos gali būti tiesiami jungiamieji keliai. Planuojama, kad rekonstravus kelią neliks šiuo metu daugelyje vietų esamo leistino greičio ribojimo iki 70 km/val., projektinis leistinas greitis visame kelio ruože – 90 km/val.   Antrame etape vyks kelio rekonstrukcija – darbus planuojama vykdyti lygiagrečiai dviejuose ruožuose: kelio Kaunas–Prienai ruože nuo Garliavos skirtingų lygių sankryžos iki Šaltupių (nuo 11,6 iki 23 km) ir šio kelio dalyje nuo Šaltupių iki žiedinės sankryžos ties Prienais (nuo 23 iki 31,1 km). Abiejuose ruožuose darbai truks apie 24 mėn., nuo 2024 m. II-III ketv. iki 2026 m. II-III ketv.   Numatoma, kad kelio rekonstrukcijos darbai gali kainuoti iki 90 mln. eurų. Konkreti kaina priklausys nuo pasirinktos kelio rekonstrukcijos alternatyvos, techninių sprendinių ir visų rekonstrukcijos darbų etapų viešųjų pirkimų.   Po projekto pristatymo ministras M. Skuodis bei kartu atvykę Kelių direkcijos atstovai atsakė į Savivaldybės vadovų, Tarybos narių, administracijos specialistų ir žiniasklaidos klausimus. Klausimų buvo įvairių – dėl aptarto kelio darbų eigos ir viešinimo, valstybei priklausančių krašto kelių ir šaligatvių priežiūros, Prienų Greimų tilto remonto, dviračių takų plėtros, finansavimo kelių priežiūrai ir kt.   Pažymėta, kad visas tvarkomas kelio Kaunas–Prienai–Alytus ruožas bus baigtas rekonstruoti 2026 m. pabaigoje.Informacija parengta bendradarbiaujant su Susisiekimo ministerijos Komunikacijos skyriumi